13Bře2025
Novinky :

      5. a 6. den

      Chrono 48

      • 0
      • 1762

      48 hodin, více než 900 kilometrů, žádná pomoc, každý se musí spolehnout jen sám na sebe, nocleh na trati, čas strávený za volantem od rozednění do stmívání......... prostě MASAKR na kolech

      Závodníci si hned v úvodu Dakaru 2025 "užili" to nejtěžší co pro ně pořadatelé přichystali - splnili loňský slíb a Dakar opět přitvrdil. 

      S přechodem Dakaru do Jižní Ameriky tak nějak dakarské kouzlo vymizelo. Sice se jelo také v poušti, závodníci se dostali i do hor a to do velmi vysokých hor. Bylo to něco nového, lákavého, závodění ve vysokohorském prostředí byla novinka, závodníky díky tomu čekaly krásné a zajímavé scenérie a velká výzva vše nové zvládnout ale tak nějak to nebylo ono. Dakar se to sice jmenovalo, ale s africkým dakarem ho spojovalo jen jméno, nic víc

      No a pak se do dakarského závodění vložili saudskoarabští šejkové a jakoby Dakar chytil druhý dech. Sice zatím nekončí u růžového jezera, ikdyž ani to není do budoucna nemožné, ale s každým dalším ročníkem se vrací duše afrického Dakaru - poušť, nekonečné duny, obtížná navigace a díky "Chrono 48" také společný bivak a nocleh

      V Africkém Dakaru všichni závodníci spali společně v bivaku, ve stanu, ve spacáku pod autem nebo v autě, vzájemně si pomáhali a bylo to hlavně o dobrodružství. Asi by jsme byli bláhoví, kdyby jsme čekali, že tento duch a pankáčství vydrží na věky, celý Dakar se notně profesionalizoval, z maratonské soutěže se stalo spíše dálkové WRC, ale díky dvoudenní etapě Chrono 48 se do Dakaru vrátilo společné nocování.

      Myslím si, že přirovnání k WRC letos naprosto neskutečným soubojem v prvním dnu chrona potvrdili Aleš Loprais a Martin Macík. Jejich souboj o první místo po více než 500 kilometrech skončil rozdílem jedné jediné sekundy. Chápete to???? Za 500 kilometrů jízdy v těžkém terénu, v písku, dunách a kamenech je dělil rozdíl jedné sekundy???? To je prostě neuvěřitelná vyrovnanost a rychlost

      Za celé 2 dny závodění se Aleš s Martinem přetahovali ve vedení, v podstatě po každých párstech kilometrech to byl Macík Loprais, Loprais Macík a naopak. Celou tuto dvoudenní etapu nakonec vyhrál Martin Macík, ale s minimálním náskokem na druhého Aleše Lopraise. Stejně tak je to i v celkovém pořadí, kde Aleš Loprais dýchá na záda Martinovi Macíkovi 

      Aleš s Martinem se tímto hecují k maximálním výkonům a my se můžeme těšit na další souboje

      Napište nám do komentářů kdo si myslíte že letos vyhraje??? Martin Macík nebo konečně Aleš Loprais naváže na strýce Karla a do historických tabulek se zapíše další vítězství rodu Lopraisů? Nebo máte svůj tajný typ na vítěze kategorie kamionů? *

      * pro možnost komentářů musíte mít vytvořenou registraci na našem autoportálu www.1000km.cz  

      Predošlý PostThe Dacia Sandriders
      Ďalší PostThe Dacia Sandriders II
      Komentáre 0
          Zabudli ste heslo?

          Ste si istý?

          ZavrieťOdstríniť